Banner - Galerie Header


ANPC
ContactCONTACT

Loc. Sighisoara, Jud. Mureș

Str. Hermann Oberth nr. 21

Tel/Fax: 0265 771269

Lyoness Bani inapoi la fiecare cumparatura

Procedura conectarii caselor de marcat

Care sunt pașii pe care distribuitorii autorizați/unitățile acreditate de service ii vor face in vederea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF

1. Obținerea profilului se face prin intermediul contului creat în SPV, de către distribuitorul autorizat/unitatea acreditată pentru service.
Distribuitorul autorizat/unitatea acreditata de service:
– completează cererea de generare profil – formularul C802. Datele obligatoriu de completat pentru fiecare aparat de marcat electronic fiscal sunt: NUI, utilizarea aparatului (uzual, schimb valutar, taximetrie, aeroporturi) si, in cazul in care pentru conectarea respectivului model de aparat este necesara si furnizarea portului in cadrul URL-ului, atunci selectează DA in dreptul coloanei Port;
– se autentifică în contul SPV;
– încarcă cererea;
– daca cererea este validă, se va trimite în contul SPV, secțiunea Mesaje, un fișier PDF care va conține ca atașamente, toate fișierele de tip profil, aferente aparatelor de marcat electronice fiscale pentru care s-a solicitat generarea profilului (completate în cerere).

2. Conectarea aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic al MF-ANAF se realizează de către persoana autorizata de distribuitorul/unitatea acreditata de service, cu respectarea următoarelor etape:

  • verifică salvarea datelor de pe luna anterioară și celor din luna curenta până la data conectării
  • realizează actualizarea softului intern al casei de marcat pentru aducere în parametri.
  • introduce în aparatul de marcat electronic fiscal un fișier reprezentând certificatul digital al ANAF.
  • introduce în aparatul de marcat electronic fiscal fișierul de profil de trecere în lucrul online, aferent aparatului respectiv.
  • generează un raport Z de închidere zilnică prin care se verifică transmiterea cu succes a acestuia la sistemului informatic MF-ANAF.
  • atașează raportul Z de închidere zilnica la cartea tehnică de intervenții.


Detalii generale despre schimbarea profilelor

Trecerea la profilul 1 se face prin importul certificatului digital al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, urmat de importul unui fișier XML care conține în mod obligatoriu următoarele categorii de informații:

a) Tipul profilului: 1;
b) Intervalul în minute, parametrul nrM prevăzut în secțiunea II.10 din anexa nr. 2 la OP ANAF. 146/2018, la care aparatul de marcat electronic fiscal încearcă conectarea, folosind un canal de comunicație criptat de tip https cu protocol TLS, la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al ANAF în vederea transmiterii datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normelor metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999;
c) Valoarea 1 a parametrului rapZ din secțiunea II.10 din anexa nr. 2 la Op ANAF nr. 146/2018 care presupune transmiterea informațiilor prevăzute de art. 3 alin. (1) sau (2) din anexa nr. 11 la Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, imediat după generarea raportului fiscal de închidere zilnică.
d) URL-urile utilizate în comunicarea aparatului de marcat electronic fiscal cu sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF.

Aparatele de marcat electronice fiscale care funcționează în profilul 0 sunt aparatele de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice. Fișierul prevăzut la secțiunea II.10 din Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 146/2018 cu modificările și completările ulterioare conține valorile indicatorilor pe baza cărora aparatul de marcat electronic fiscal funcționează, este semnat folosind certificatul digital al Agenției Naționale de Administrare Fiscală și se generează în următoarele situații:
a) la trecerea din funcționarea în profilul 0 în profilul 1;
b) la trecerea din funcționarea în profilul 1 în profilul 0;
c) la constatarea necesității modificării indicatorilor.

Trecerea de la profilul 1 la profilul 0 se face prin importul unui fișier XML semnat folosind certificatul digital al Agenției Naționale de Administrare Fiscală și care conține în mod obligatoriu valoarea 0 a tipului profilului și, după caz, data până la care aparatul de marcat electronic fiscal funcționează cu profilul 0. Fișierele se generează de către sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

În vederea verificării realizării conectării la distanță a aparatului de marcat electronic fiscal, după trecerea acestuia din regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1, tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unității de service acreditate care a efectuat operațiunea, are obligația de a transmite către sistemul informatic un raport fiscal „Z” de închidere zilnică.
(Dacă raportul a fost transmis cu succes, tehnicianul de service atașează raportul fiscal „Z” de închidere zilnică la cartea de intervenții a aparatului de marcat electronic fiscal. Acesta reprezintă pentru operatorul economic dovada realizării conectării la distanță a aparatului de marcat electronic fiscal.

Lunar, Agenția Națională de Administrare Fiscală transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului ”Spațiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfuncționalități privind fișierele transmise de casele de marcat.

Asta înseamnă că, după conectare, comercianții (utilizatorii de case de marcat) se vor putea folosi de SPV pentru a afla dacă există probleme la transmiterea de fișiere către autorități. Conform ghidului privind conectarea aparatelor, comercianților li se recomandă înregistrarea în SPV pentru a beneficia de informațiile puse la dispoziție acolo.

Important! Datele înregistrate de casele de marcat până la data conectării lor sunt transmise prin depunerea lunară a declarației A4200 până la data de 20 a lunii următoare. Datele înregistrate din prima zi a conectării aparatului vor fi transmise zilnic automat după generarea raportului Z, astfel că declarația A4200 nu va mai fi necesară.

SPV este o aplicație online prin care contribuabilii persoane fizice sau juridice pot afla rapid informații despre situația lor fiscală (de exemplu, datoriile fiscale neplătite) și pe care o pot folosi pentru a transmite anumite declarații către ANAF (de exemplu, declarația unică, cererea de înregistrare a contractelor de locațiune sau cererile de accesare a restructurării financiare, a eșalonării la plată sau a amnistiei fiscale).

LINK-URI UTILE

Pentru mai multe informatii citeste GHIDUL ANAF PENTRU CONECTAREA CASELOR DE MARCAT

In vederea înrolării în SPV, puteți accesa linkul: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv

Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale




Sighisoara online

Marci comercializate

DatecsTrodatMicrosoftHPDellCanonBenqAcerToshibaLexmarkSamsungMustekTecnowareASUSSeagateWestern DigitalPower ColorKingstonD-LINKAsrockINTELAMDKingmaxBrother